En tredjedel af alle danske ledere arbejder i dag i et eller andet omfang virtuelt og har medarbejdere og samarbejdspartnere på distancen. En nyere undersøgelse af 50 af de største offentlige og private virksomheder i Danmark viser, at 95 pct. af dem regner med at investere mere i virtuelt samarbejde i fremtiden.
Udviklingen brager med andre ord mod en global teknologiseret verden, og masser af dygtige danske virksomheder som Lego, Mærsk, Oticon, Novo Nordisk, Systematic og Sitecore vækster ved at blande sig på tværs af markeder og grænser og samarbejde via nye virtuelle redskaber. Danske virksomheder bør derfor udvikle strategier for, hvordan de virtuelle udfordringer og muligheder fremtidssikrer god ledelse, et godt arbejdsmiljø og ikke mindst bliver en konkurrencefordel for Danmark.
Det virtuelle maskinrum
Dykker man ned i maskinrummet eller rettere...
Nyeste indhold
-
19. apr.
Følgeskab i en kompleks virkelighed -
19. apr.
3 blinde vinkler virksomheder overser, der gør feedback værdiløs -
19. apr.
Advarsel: Brugen af dette redskab nedsætter virksomhedens vækst -
19. apr.
SoMe, Facebook sagen og Fremtidens Marketing - Nu er det ikke for at ødelægge din dag men... -
19. apr.
Drop kampen mod uret