Det ligner en tsunami der kommer buldrende med rævl og krat. Singularity, Silicon Valley, Unicorns, AI, VR, AR, mixed reality, fintec, SMACI, eksponentialkurver osv. Du har sikkert hørt 100 mere eller mindre skræmmende begreber slynget rundt.
Derfor er mange trætte af begrebet Disruption, som er her, der og alle vegne. Et modeord som folk fylder hvad som helst i. Ja mange steder betyder ordet efterhånden blot Nyt.
Når det er sagt, så må vi nok erkende at den rigtige disruption ikke går væk, blot fordi vi ikke kan lide ordet eller kalder det noget andet. Den disruption som er en hurtig og livstruende forandring af dine forretningsvilkår er kun lige begyndt. Den vil komme til enhver branche og vi får ikke spørgsmålet om vi synes det er en god ide.
"Slap nu af – vi har da haft digitalisering de sidste 20 år" siger folk ofte til mig. Ja det har vi. Og vi har også set disruptive teknologier før. Ploven for eksempel. Og vi har mødt...
Forstå disruption ved at kende mønstrene

Foto: Colourbox
Innovation
Af
Tune Hein, Hein & Partnere
Eksklusivt for kunder
2. nov. 2017
Nyeste indhold
-
19. apr.
Følgeskab i en kompleks virkelighed -
19. apr.
3 blinde vinkler virksomheder overser, der gør feedback værdiløs -
19. apr.
Advarsel: Brugen af dette redskab nedsætter virksomhedens vækst -
19. apr.
SoMe, Facebook sagen og Fremtidens Marketing - Nu er det ikke for at ødelægge din dag men... -
19. apr.
Drop kampen mod uret